חיים כהן ואבישי בן חיים על הבחירות לרבנות ירושלים • האזינו

אסתי פלד 1 Comment on חיים כהן ואבישי בן חיים על הבחירות לרבנות ירושלים • האזינו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דיון מרתק בין חיים כהן לאבישי בן חיים התקיים הערב ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' בהגשתו של אבי מימרן. השניים צללו אל מאחורי הקלעים של הבחירות לרבנות ירושלים, על המניעים האמיתים של יהדות התורה ועל המועמד של ש"ס שכבר נקבע.

בפתח דבריו אמר חיים כהן כי "מהרגע שגדולי ישראל הרב שטיינמן הרב קנייבסקי נכנסו לעניין, מי שיחליט מטעם ש"ס הוא לא אריה דרעי אלא אך ורק נשיא מועצת החכמים רבי שלום כהן".

"מה שעוד אני מעריך, שלש"ס יש כבר החלטה על מועמד מטעמה, אולם יש החלטה כרגע לא לפרסם את אותה החלטה. עד לרגע שיהיה נכון לעשות זאת", אמר כהן.

בשלב זה הצטרף לשיחה אבישי בן חיים מערוץ 10, לדבריו "בש"ס יש כבר החלטה ברורה לתמוך בהרב עמאר. ומי שגרמו לכך הם בעיקר ניר ברקת ונפתלי בנט שתומכים בהרב עמאר".

"ברקת בפועל היה מעורב בתהליך השלום בש"ס, וגם בנט לבסוף יצא מברך", אומר בן חיים, "כי מהבחינה הזו אם ש"ס תתמוך בהרב עמאר לרבנות העיר ירושלים – אז תסתיים לה כל הסאגה, הדיבורים על מפלגה ספרדית חדשה – יעלמו, ויהיה קץ לפילוג הפנימי בש"ס שקיים למעלה משנה".

כאן נכנסו השניים לויכוח בדקויות ה'השקפה' הליטאית העכשווית.

לדבריו של אבישי בן חיים "הסיבה שהמגזר הליטאי תומך מצד אחד בהרב שמואל אליהו הדתי לאומי ומצד שני מתנגד להרב עמאר החרדי – זה בגלל 'סוד' ההשקפה הליטאית שאומר שמי שהכי מסוכן הוא מי שדומה לך ולא מי ששונה ממך. ועל פיו הרב עמאר שיותר דומה הוא מסוכן יותר מהרב אליהו ששיך למגזר הדתי לאומי. את המהלך הזה רואים בכל ההתנגדויות של הרב שך", אומר בן חיים.

מנגד השיב לו כהן כי הדבר אינו נכון כיום, וכי המגזר הליטאי העכשווי לא חושב ברוח ההשקפה ההיא", לדברי של כהן "הסיבה האמיתית להתנגדות הליטאית בהרב עמאר היא אך ורק בגלל החיבור שלו עם הרב שטרן, ולולי זה היו הליטאים תומכים בהרב עמאר מלכתחילה".

האזינו לראיון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    יווו ולי בדיוק קוראים אבישי חיים כהן!!!!!!!!!!!!!!